כשהמדפיסים התבלבלו בין הרמ"מ משקלוב לבין הרמ"מ מוויטבסק

    ריט נוסף שמוערר עניין בעולם החסידות הוא ספר מספרייתו של האדמו"ר הראשון לבית באבוב רבי שלמה הלברשטאם זצ"ל, אשר ככל הידוע ספרייתו כולה עלתה באש בזמן מלחמת העולם השניה, הספר אשר בסייעתא דשמיא מיוחדת ניתנה במתנה לחתנו של האדמו"ר הגיעה ארצה עם המקובל האלוקי רבי שמעון אנגלנדר מחיפה
    אבי יעקב 1 Comment on כשהמדפיסים התבלבלו בין הרמ"מ משקלוב לבין הרמ"מ מוויטבסק

    על איזה פריט שמו את עיניהם מוזיאונים ברחבי העולם? איך קרה שהסכמות חסידיות חשובות מופיעות על ספרו של תלמיד הגר"א? • קמע על קלף מידיו הקדושות של הצדיק הנשגב האדמו"ר רבי ישעי'לה קרעסטירער • ומה ביקש הבבא סאלי מבורא עולם בסיום שלושת הרגלים?

    ריט נוסף שמוערר עניין בעולם החסידות הוא ספר מספרייתו של האדמו"ר הראשון לבית באבוב רבי שלמה הלברשטאם זצ"ל, אשר ככל הידוע ספרייתו כולה עלתה באש בזמן מלחמת העולם השניה, הספר אשר בסייעתא דשמיא מיוחדת ניתנה במתנה לחתנו של האדמו"ר הגיעה ארצה עם המקובל האלוקי רבי שמעון אנגלנדר מחיפה
    21:58
    14.05.24
    נתי קאליש No Comments on עקב ביטול ההילולא: הצדיק מטבריה יקיים הדלקה מיוחדת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכירה הקרובה של בית המכירות המוביל "מורשת – מכירות פומביות", מוצגים למכירה פריטים מוזיאליים מאוספים פרטיים, בהם ניתן למצוא פריט נדיר והיסטורי, כיסא של אליהו הנביא לברית מילה מקהילת מץ מלפני כמה מאות שנים. קהילת קודש בה ישבו על מדין רבים וגדולי מהעם היהודי, בהם רבי יהונתן אייבשיץ ועוד. הכיסא אשר בודדים מסוגו נמצאים במוזיאונים ברחבי העולם כבר הצליח למקד את תשומת הלב של גורמים שונים אשר הביעו עניין ברכישתו. כלי כסף לספרי תורה עתיקים ונדירים וחפצים נוספים ייחודיים.

    במכירה בולטים ספרים רבים ונדירים מבית מדרשו של הגאון מווילנא ותלמידיו רבי אייזיק חבר ועוד. בולט במיוחד הספר "מנחם ציון", מהדורתו הראשונה של הספר מים אדירים אותו חיבר רבי מנחם מנדל משקלוב, תלמידו של הגאון מוילנא. אולם כפי הנראה טעו המדפיסים וסברו בטעות שאת הספר חיבר רבי מנחם מענדל מוויטבסק, כך נוצרה טעות מעניינת שעל גבי הספר צוין שהספר נכתב ע"י "הרב הקדוש… מנחם מענדיל זצלה"ה אשר מנוחתו כבוד בעיר טברי'…, והנה הספר הלז היה חביב מאד בעיני כ"ק אדמו"ר מצאנז [רבי חיים הלברשטאם ה"דברי חיים"] כמעט בכל יום היה לומד בספר הזה, לא זז מחבבו ולא היה מש משלחנו…". על הספר ישנם הסכמות מבניו של "הדברי חיים", מרבי צדוק הכהן מלובלין, מרבי אברהם אייגר, מרבי שלמה הלברשטאם האדמו"ר הראשון מבאבוב ועוד אדמו"רים חסידיים שונים. במהדורה השניה של הספר כתב תוקנה הטעות וההסכמות לא הופיעו בשנית.

    פריט מרגש במיוחד מוצג למכירה, מחזור לשלש רגלים שהיה בשימוש אצל רבינו הקדוש רבי ישראל אבוחצירא ה"בבא סאלי", זכותו תגן עלינו. בין דפי המחזור הקדוש, ניתן להבחין בדמעותיו של הצדיק אשר זלגו בתפילותיו. בדפי ברכות ארבעת הכוסות בהגדה של פסח, ישנם כתמי יין שנטפו במהלך ליל הסדר הקדוש אותו ערך רבינו סידנא בבא סאלי. בכתב ידו בסוף המחזור מתחנן הבבא סאלי לבורא עולם: "עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא נושענו. כי לך משפט הגאולה קום גאל".

    פריט נדיר במיוחד קמע על קלף מידיו הקדושות של הצדיק הנשגב האדמו"ר רבי ישעי'לה קרעסטירער זי"ע, שהיה ספון במשך קרוב למאה שנים, מוצג לראשונה במכירה פומבית. הצדיק מקרעסטיר שנודע בליבו הרחום ובדאגתו לפרנסתם של בני ישראל היה נוהג לומר: בזמן שגדולי ישראל עוסקים "ברזין דרזין" אני עוסק ב"לשובע ולא לרזון". הקמיעות שנתן בחייו למבקשי ישועה נכתבו על גבי קלף ע"י סופרים מומחים מתלמידיו והוא עצמו היה נוטלם בידו ומברכם טרם נתינתם, סיפורים רבים נלחשו מפה לאוזן אודות הישועות הגדולות להם זכו מחזיקי הקמיעות. ביותר נודעה תמונתו כסגולה לשמירה מפני עכברים בבית, וגם תמונה כזו מוצגת למכירה בבית המכירות.

    במכירה ניתן למצוא אוסף מיוחד במינו של ספרי חסידות נדירים חלקם במהדורות ראשונות ומיוחדות, חלקם עם חתימות של רבנים ואדמו"רים חשובים. הספר "עטרת צבי" של רבי צבי הירש מזידיטשוב זצ"ל המכונה "שר בית הזוהר", יוצר עניין במיוחד בקרב חוקרי חסידות רבים, בעקבות חתימות בכתב יד בדף המקדים לדף השער, "יעקב פיש" ו"הירש פיש" – לדברי החוקרים אשר בדקו את הספר טרם כניסתו למכירה, ציינו כי החתימה "הירש פיש" השייכת ככל הנראה לנכדו של רבי יעקב הצדיק רבי הירש פיש, מאששת את ההנחה כי מדובר בספר שהיה בחזקתו של הצדיק רבי יעקב פיש, שהיה מבאי ביתו של הצדיק רבי יצחק אייזיק מקאליב, וראש הקהל בעיר. בדורו נודע כצדיק אמת ובעל רוח הקודש, מקובל שנפטר בגיל מבוגר מאד, לאחר שהבעל שם טוב הק' אותו פגש מס' פעמים בחייו בירכו בעשירות ובאריכות ימים. את הספר הנחיל רבי יעקב פיש לצאצאיו וכל הידוע לא מצויה חתימה שלו במקומות נוספים.

    פריט נוסף שמוערר עניין בעולם החסידות הוא ספר מספרייתו של האדמו"ר הראשון לבית באבוב רבי שלמה הלברשטאם זצ"ל, אשר ככל הידוע ספרייתו כולה עלתה באש בזמן מלחמת העולם השניה, הספר אשר בסייעתא דשמיא מיוחדת ניתנה במתנה לחתנו של האדמו"ר הגיעה ארצה עם המקובל האלוקי רבי שמעון אנגלנדר מחיפה, מצאצאיו של רבי נפתלי כ"ץ בעל ה"סמיכת חכמים", מפורסם בשל ביאורו "שער שמעון", על ספר הקבלה החסידי "ברית כהונת עולם".

    ספרי קבלה רבים, חשובים ונדירים, בהם גם רבים שנדפסו בירושלים עיה"ק, מוצגים במכירה. לראשונה במכירה פומבית מוצגים מהדורה ראשונה של ספרי המקובל רבי יהודה לייב אשלג זצ"ל "בעל הסולם", ספרים אלו נדפסו במהדורת "סטנסיל" (שכפול של דפים שהוקלדו במכונת כתיבה), הרב אשלג אשר בזמן כתיבת הספר חי בעוני ובמחסור כתב את חידושיו בלילות על דפים ובתו הקלידה אותם על גבי מכונת הכתיבה. ספרים אלו שנושאים את הסכמותיהם של רבני ירושלים בהם הגרי"ח זוננפלד, רבי חיים שאול הכהן דוויק ומקובלים נוספים, נדפסו בכמות מצומצמת ונועדה רק למקורביו שכן מטרתו הייתה לשמור בסוד את דבר חיבוריו הגדולים ואף גילה תרעומת כאשר עותק הגיע לוורשה לסופר רבי הלל צייטלין אשר הפליג בהערכתו לחיבור החדש.

    פריט מיוחד במינו אשר שורשיו נעוצים בהתיישבות החסידית החב"דית בעיה"ק חברון, מוצאת למכירה בדמות כתב שד"ר לשליח כולל חב"ד חברון וירושלים רבי שאול ברימ"ט אשכנזי, אבי משפחת שאולזון, בתוספת המלצה בכתב יד קודשו וחתימתו של רבי חיים פלאג'י, אליו הגיע השד"ר בשליחותו. המסמך כתוב על קלף גדול בתבנית של גיליון שלם, המזכירה היטב את כתבי השד"רות המפוארים שנכתבו במאות האחרונות. מסמך רב עניין ותוכן למקומה של חברון בישוב היהודי של אז.

    פריטים רבים שנמצאים בביתכם עשויים להיות בעלי ערך, המומחים והמעריכים של בית המכירות מורשת ישמחו לעמוד לרשותכם בכל עת ללא תשלום וללא התחייבות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זהירות, לא להתקרב! מניסיון אישי- פריטים מזויפים, יחס מזעזע לל